New court documents reveal Meghan Markle's true feelings about the Royal Family

She claims that she felt "unprotected" by the Palace during her pregnancy.

Meghan Markle’s lawyer has made a lot of revealing statements in legal documents submitted for her case against Associated Newspapers Ltd, who own the MailOnline and the Mail on Sunday.

She claims that these UK publications, in particular, published "a large number of false and damaging articles" about the Duchess of Sussex, causing her "tremendous emotional distress and damage to her mental health".

Feeling isolated, Meghan couldn't handle the press' constant criticism: "As her friends had never seen her in this state before, they were rightly concerned for her welfare, specifically as she was pregnant, unprotected by the Institution, and prohibited from defending herself."

In particular, the Duchess is seeking action against Associated Newspapers Ltd.'s printing parts of her letter to her estranged father, Thomas Markle. In the documents, her handwritten communication is described as "private and confidential", not designed for public distribution.

Her lawyer has also stated that Thomas Markle was only motivated to speak to the press in order to correct their claims about the letter. He wanted it to be clear that his daughter's note was not as sweet as was portrayed.

She has also identified five of her close friends who spoke to People magazine about her relationship with her father. According to MailOnline, Meghan was not aware of the "interview having been given, and only found out about it, and any reference to the Letter, after the People magazine article was published."

The court documents also show that Meghan is contradicting previously released number for the amount of money brought in by her £32million ($57.7million AUD) wedding to Prince Harry. Her estimate is £1billion ($1.8billion AUD), over three times other estimates.

The judge ruled that the claims of dishonesty and bad faith were "irrelevant" to the case of breach of private information and copyright infringement.

Meghan's team released a statement in response to the ruling saying that they are shocked that unfair play on the part of the press was not considered relevant:

"Today's ruling makes very clear that the core elements of this case do not change and will continue to move forward. The duchess' rights were violated; the legal boundaries around privacy were crossed.

"As part of this process, the extremes to which the Mail on Sunday used distortive, manipulative, and dishonest tactics to target the Duchess of Sussex have been put on full display, the statement continued.

 "Whilst the judge recognises that there is a claim for breach of privacy and copyright, we are surprised to see that his ruling suggests that dishonest behaviour is not relevant."

More on LifeStyle.com.au:

Want more? We thought you might like this video.

Like this artice? Subscribe to our newsletter to get more articles like this delivered striaght to your inbox.

By registering you agree to our Terms of Use, Privacy Policy and Privacy Notice

 
 

Sign Out

Join the Conversation

Please note, LifeStyle cannot respond to all comments posted in our comments feed. If you have a comment or query you would like LifeStyle to respond to, please use our feedback form.

0 comments